Een goed gesprek

Als je problemen of bemerkingen hebt bij bepaalde aspecten van de begeleiding kan je daarover in eerste instantie steeds praten met de begeleiding of de hoofdverantwoordelijke. Een goed gesprek kan soms al veel oplossen.

 

Ombudspersoon

Als je het echter moeilijk vindt om zelf met de betrokken personen naar een oplossing te zoeken, dan kan je contact nemen met de externe ombudspersoon, Silke Renders. Zij is een neutrale gesprekspartner en werkt niet voor het ziekenhuis, maar voor het Overlegplatform Geestelijke Gezondheidszorg Provincie Antwerpen (OGGPA).

Contact

De ombudspersoon is in PZ Duffel aanwezig op volgende momenten: dinsdag (hele dag), donderdagnamiddag, vrijdag (hele dag).

Het bureel bevindt zich in het administratiegebouw (lokaal G02.A0.21 - nabij het onthaal).

Mevr. Silke Renders
Silke.Renders [at] overlegplatformgg.be
tel. 0468 11 71 91
tel. 015/ 30 (49 48)
(elke werkdag van 9u tot 17u)
Haagbeuklei 12, 2610 Wilrijk

Meer informatie over de werking van een ombudsdienst vind je op: http://www.ombudsfunctieggz.be/.

Patiëntenrechten

Sedert 22 augustus 2002 is er een wet betreffende “De rechten van de patiënt". De wet onderscheidt:

  1. Recht op kwaliteitsvolle dienstverlening.
  2. Recht op de vrije keuze van zorgverlener.
  3. Recht op informatie over uw gezondheidstoestand.
  4. Recht op toestemming tot behandeling of onderzoek.
  5. Rechten met betrekking tot uw patiëntendossier.
  6. Recht op bescherming van uw persoonlijke levenssfeer.
  7. Recht op klachtenbemiddeling.

Voor verdere informatie kan je de brochure 'Patiëntenrechten - een uitnodiging tot dialoog' en de website van de overheid raadplegen.